Udforsk DAHLs Digitale Services
DAHL Procurement
Som offentlig myndighed, forsyningsselskab eller almen boligforening er det et krav, at EU-udbudsprocesser gennemføres digitalt. Vi har udviklet et digitalt udbudssystem, som hjælper jer med at opfylde gældende lovkrav, samt gør jer i stand til at effektivisere og professionalisere udbudsprocesser.
Som offentlig indkøber oplever du sikkert, at din rolle ændrer sig.
Foruden at sikre overholdelse af udbudsreglerne, skal du mestre design og valg af indkøbsform, opstilling af kriterier, udarbejdelse af kontraktgrundlag med videre. Samtidig skal du indtænke evt. udbud med forhandling, brug af rammeaftaler, leverandørdialog, OPI, mm., så du optimerer den endelige kontrakt. Endelig er der nu også krav om, at alle offentlige myndigheder og virksomheder - store som små - skal afvikle deres EU-udbud digitalt.
Er du leverandør til det offentlige, ændrer præmissen for deltagelse i udbud sig måske også.
Tilbuddet skal forberedes, så det matcher den offentlige indkøbers behov og kriterier. Måske er du i den position, at du endda skal ind og udfordre de beslutninger, som den offentlige indkøber har truffet i udbudsprocessen.
Uanset om du er udbyder eller leverandør, skal du tænke i strategiske og operationelle løsninger, som tager højde for de udbudsretlige spilleregler.
Med DAHL Procurement får I adgang til en driftssikker platform, som understøtter alle faser af udbudsprocessen og sikrer jer en strømlinet udbudsproces, der lever op til de gældende lovkrav. Systemet bygger på den markedsledende platform EU Supply, som årligt gennemfører mere end 175.000 udbud for flere tusinde aktive kunder.
Vi hjælper både regioner, kommuner, energi- og forsyningsselskaber, leverandører m.v. med at afvikle udbud via DAHL Procurement. Således kan I få afviklet jeres udbud elektronisk, uden at I selv skal anskaffe jer et elektronisk udbudssystem eller bruge tid på oplæring. Desuden giver systemet mulighed for at genanvende tidligere udbudsmateriale mv.
DAHL Procurement kan hjælpe jer med at realisere disse gevinster:
- I opnår strategisk styring af hele udbudsprocessen via ensartet og dokumenteret proces
- Effektivisering af jeres indkøb – flere udbud med samme ressourcer
- Mindsker risikoen for indsigelser over udbud, grundet revisionsspor og indbygget varslingssystem i kontraktforløbet
- Høj genanvendelighed, via genbrug af skabeloner og tidligere gennemførte udbud
- I slipper for selv at skulle anskaffe jer systemet
- I vil hurtigt blive i stand til at køre alle udbud 100 % selv
DAHL Procurement indeholder bl.a. disse funktioner:
Brugervenlighed
- Let tilgængelig og praktisk behandling af udbud, tilbud, evaluering og kontraktstyring
- 100 % online system, som samler alt ét sted og giver adgang til alle informationer digitalt
- Tilbudsgiver vedligeholder egen profil
Arbejdsgange ved udbud
- Digital kommunikation mellem ordregiver og tilbudsgiver i hele processen
- Automatisk integration til udbudsportaler (udbud.dk, TED/OJEU)
- Standardiserede arbejdsgange og centrale informationsflow er indbygget (håndtering af spørgsmål/svar, besvarelser, hændelser, rettelsesblade)
- Løbende rapportering og overbliksbilleder, som understøtter beslutninger i processen
- Relevante skabeloner og tjeklister er indbygget i løsningen
- Mulighed for brug af DAHLs paradigmer, særligt inden for IT- og entrepriseområdet
Høj sikkerhed
- Sikkerhedsforanstaltninger er indbygget i løsningen
- Tydeliggørelse roller/rettigheder i udbudsteamet, herunder ved evt. brug af eksterne rådgivere, samt ved tværgående samarbejde mellem myndigheder
Konkret gør vi typisk følgende sammen med jer
Vi bistår typisk med:
- Introduktion og demonstration af DAHL Procurement, herunder case-gennemgang
- Opsætning, implementering og let oplæring
- Gennemførsel af pilot hos jer
- ”Light” support
Herefter vil I være i stand til at køre alle udbud 100 % selv.
Har I yderligere behov, tilbyder yderligere service, hvor vi eksempelvis kan bistå med:
- Rådgivning om selve udbudsprocessen
- Fuld outsourcing af udbudsprocessen elektronisk - eksempelvis inden for områder som IT og entreprise
- Delvis håndtering af jeres udbudsproces elektronisk
- Sparring ved større/særligt komplekse udbud – aftales fra sag til sag
- Kvalitetssikring af jeres udbudsmateriale
- Etablering af juridisk hotline – giver adgang til løbende problemløsningen inden for en ramme
- Omfangsrig systemsupport og -træning
Ønsker du at vide mere om, hvordan vi bistår ved undersøgelse om udbudspligt, valg af regelgrundlag, udarbejdelse af udbudsmateriale, vurdering af konditionsmæssighed, evaluering af tilbud, håndtering af sager for Klagenævnet for Udbud og domstolene med videre, kan du læse mere her.
Priser, cases og yderligere information
Vi har flere relevante klient-cases om DAHL Procurement, som måske kan have interesse for jer. Priser og yderligere oplysninger fås ved henvendelse til en af vores udbudsspecialister.